1. Müşteri Odaklılık & Geri Bildirim

  • o     Gereksinimler ve göstergeler konusunda müşteri ile uyumlu olmak
  • o     Kalite performansı hakkında müşteri ile düzenli iletişim kurmak
  • o     Müşterinin endişe ve fikirlerine hızlıca yanıt vermek
  • o     Müşteri memnuniyetini arttırmaya odaklanmak
  • o     Uygulanabilir gereksinimleri karşılamak

Liderlik & Yönetim

  • o     Kalite sorunlarını tespit eden personeli desteklemek
  • o     Açık ortamı sürdürmek
  • o     Kalite yönetim sistemi için ihtiyaç duyulan kaynakları temin etmek
  • o     Kalite yönetim sisteminin etkinliğini sağlamak için sorumluluk almak
  • o     Süreç yaklaşımının kullanılmasını ve risk bazlı düşünmeyi teşvik etmek

Övünme & Yetkilendirme

  • o     Maliyet veya iş programı endişesiyle kaliteden ödün vermemek
  • o     Yapılan işin kalitesiyle gurur duymak ve sorumluluk almak
  • o     Kalite ile ilgili endişelerini raporlama ve geri bildirim verme konularında çalışanları teşvik etmek

Süreçler & Prosedürler

  • o     Etkili prosedürler, süreçler ve eğitimler uygulamak
  • o     Kültür ile bir bütün haline gelmiş süreçlere bağlılık göstermek
  • o     Prosedürleri zamanında geliştirmek
  • o     Süreçleri geliştirmek için geri bildirim verilmesini desteklemek
  • o     Kalite yönetim sistemini sürekli iyileştirmek

Açık Ortam

  • o     Sorgulayıcı davranış sergilemek
  • o     Sorunları şeffaf bir yaklaşım ile ele almak
  • o     Kalite ile ilgili kuşku olması halinde işi durdurmayı teşvik etmek
  • o     Kalite sorunlarını tespit etme ve çözme konusunda çalışanları teşvik etmek

İzleme & İletişim

  • o     o Problemleri kararlı bir şekilde araştırmak ve raporlamak
  • o     o Sorunları zamanında çözmek
  • o     o Kalite göstergelerini kontrol etmek
  • o     o Kazanılan deneyimleri ve en iyi uygulamaları kurumsallaştırılmak üzere paylaşmak

Bilgi & Sürdürülebilirlik

  • o     Kurumsal bilgiyi korumak ve sürdürmek
  • o     Kurum kültürünü sürdürmek
  • o     Enka varlıklarına değer vermek ve onları korumak
  • o     Kalite yönetim sistemini etkileyebilecek risk ve fırsatları belirlemek
  • o     Yetkinlik ve kariyer gelişimini teşvik etmek